čtvrtek 12. května 2016

Život bez chemie

Máme ji kolem sebe plno, ani to už nevnímáme, jen, co otevřeme oči, už je tady, dýcháme ji, jíme, pijeme, mažeme se jí... chemie. Nikdy jsem o tom nepřemýšlela tak, jako teď, co se snažím přemýšlet i za ně, Davida a Emu. Snažím se její přítomnost trochu omezit. Nejde to moc, ale aspoň trochu.

Začala jsem u jídla, v obchodech chodím s lupou a čtu. Někde se nestačím divit, ale aspoň to pak nekoupím. Další krok jsou čistící prostředky. Ty moje nové nejsou bez chemie, ale jsou aspoň trochu EKO. Následuje kosmetika, to je velký krok, ale bez něj to nejde - krémy, sprchové gely, šampony. Udělala jsem velkou čistku v koupelnové skříňce a najednou je téměř prázdná. Místo krému a odličovacího mléka kokosový olej, místo sprchového gelu nic nebo jen pár kapek přírodního gelu od Nobilis Tilia a šampon?

Už od listopadu se snažím používat metodu No poo. Tedy mytí vlasů bez chemie, nejlépe sodou a octem, vajíčkem, marockým jílem nebo šampony bez chemie jako je SLS a dalších. Je to metoda pokus omyl a vlasy si musí od chemických šamponů trochu odvyknout. Ale baví mě to....:-)

Nakoupila jsem i první ingredience pro výrobu domácí kosmetiky, ale chybí mi trochu čas a to správné odhodlání. Ale jednou se do toho pustím, určitě!

Do čeho jsem se už ale pustila teď, jsou bylinky a jedlé květiny a traviny. Zatím jen opatrně a polehoučku, ale baví mě to moc. A moje první výtvory?

Fialkový sirup



Sušené sedmikrásky

Zpracovala jsem i oblíbený medvědí česnek a připravila jitrocelový sirup - už jsem vyzkoušela, Emuli na kašel. Zabírá opravdu dobře!

Ať žijí babky kořenářky :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat